Haluatko olla mukana kirittämässä yrityksiä 1,5 asteen polulle? Hyvä, sillä Hiilivapaa Suomi -kampanja tarvitsee juuri Sinua!
Uusien ilta

Haluatko olla mukana kirittämässä yrityksiä 1,5 asteen polulle? Hyvä, sillä Hiilivapaa Suomi -kampanja tarvitsee juuri Sinua!
Ensimmäinen mielikuva lobbauksesta on usein negatiivinen ja vähän likainen. Mielikuvissa lobbausta harrastavat isot, pahat firmat, jotka tavoittelevat häikäilemättömästi omaa etuaan. Todellisuudessa lobbaus on arkista ja sitä voivat harrastaa kaikki, jotka haluavat vaikuttaa päätöksentekoon tai nostaa omia tavoitteitaan poliittiselle agendalle. Lobbaajina toimivat niin ympäristöjärjestöt kuin yksittäiset ihmiset siinä missä teollisuuden etujärjestötkin. Lue lisää ”Toukokuun blogi: Lobbauksen ABC – eli miten istut päättäjien pöytiin ja voitat kampanjan”